Struktura kursów w naszej szkole
Prowadzimy zajęcia na każdym poziomie zaawansowania, we wszystkich grupach wiekowych.
Symbol grupy | Stopień zaawansowania | Ilość* semestrów | Podstawowe umiejętności |
---|---|---|---|
6-latki | beginner początkujący | 2 semestry | Okres bezpodręcznikowy, pierwszy kontakt z językiem mówionym poprzez piosenki, gry i zabawy wprowadzające podstawowe słownictwo i proste zdania. |
K I | beginner początkujący | 2 semestry | Nauka języka sytuacyjnego w naturalnym dla dzieci kontekście, wprowadzenie całych zdań i dialogów, odgrywanie krótkich scenek, nacisk na poprawną wymowę. |
K II | elementary I | 2 semestry | Jak wyżej oraz powolne wprowadzanie podstawowych struktur gramatycznych: czas teraźniejszy i przeszły w dialogach, wstęp do czytania. |
K III | elementary II | 2 semestry | Doskonalenie pełnych wypowiedzi, czytania(również wersji uproszczonych książek), wprowadzenie podstawowych form wypowiedzi pisemnej. |
K IV | pre-intermediate I (niższy średniozaawansowany) | 2 semestry | Rozszerzenie słownictwa oraz wprowadzenie bardziej złżonych struktur gramatycznych, doskonalenie fonetyki, intonacji. |
K V | pre-intermediate II (niższy średniozaawansowany) | 2 semestry | Dalsze doskonalenie zdobytych umiejętności, zajęcia z native-speakerem, swobodne posługiwanie się językiem mówionym, przygotowanie do egzaminu KET. |
Kontunuacja w grupach młodzieżowych
* – Zakończenie poszczególnych poziomów nauki uzależnione jest od tempa realizacji podręcznika przeznaczonego na dany poziom. W związku z tym ilość semestrów nauki przewidzianych na poszczególnych poziomach może być nieznacznie zwiększona lub zmniejszona.
Symbol grupy | Stopień zaawansowania | Ilość* semestrów | Podstawowe umiejętności |
---|---|---|---|
T I | beginner początkujący | 2 semestry | Pierwszy kontakt z językiem, jego strukturą, słownictwem i fonetyką, opanowanie podstawowych dialogów w sytuacjach życia codziennego. |
T II | elementary I | 2 semestry | Doskonalenie języka sytuacyjnego i podstawowych struktur gramatycznych, czasy teraźniejsze i przeszłe. |
T III | elementary II | 1 semestr | Dalsze doskonalenie języka sytuacyjnego i podstawowych struktur gramatycznych, czytanie prostych tekstów. |
T IV | pre-intermediate I (niższy średniozaawansowany) | 2 semestry | Znaczne rozszerzenie zasobu słownictwa oraz poznanie bardziej złożonych struktur gramatycznych, dobre zrozumienie tekstów oraz ze słuchu. |
T V | pre-intermediate II (niższy średniozaawansowany) | 1 semestr | Ćwiczenie swobodnej wypowiedzi, zajęcia z native-speakerem, przygotowanie do egzaminu KET. |
T VI | intermediate I (średniozaawansowany) | 2 semestry | Wprowadzenie złożonych struktur gramatycznych, poszerzenie słownictwa umożliwiającego miarę płynne wypowiedzi na szeroki zakres tematów. |
T VII | intermediate II (średniozaawansowany) | 1 semestr | Doskonalenie umiejętności zdobytych na poprzednim stopniu, przygotowanie do egzaminów PET. |
Pre-FCE | upper-intermediate I (wyższy średniozaawansowany – wstępnie przygotowujący do egzaminu FCE) | 1-2 semestry | Zapoznanie się z techniką zdawania egzaminu Cambridge FCE, analityczne spojrzenie na jęz. angielski. |
Kontunuacja w grupach egzaminacyjnych
* – Zakończenie poszczególnych poziomów nauki uzależnione jest od tempa realizacji podręcznika przeznaczonego na dany poziom. W związku z tym ilość semestrów nauki przewidzianych na poszczególnych poziomach może być nieznacznie zwiększona lub zmniejszona.
Symbol grupy | CEF | Stopień zaawansowania | Ilość* semestrów | Podstawowe umiejętności |
---|---|---|---|---|
1 | A1 | beginner początkujący | 1 semestr | Pierwszy kontakt z językiem, jego strukturą, słownictwem i fonetyką, opanowanie podstawowych dialogów w sytuacjach życia codziennego. |
2 | A1 | elementary | 1 semestr | Dalsze doskonalenie języka sytuacyjnego i podstawowych struktur gramatycznych, czasy teraźniejsze i przeszłe. |
3 | A2 | pre-intermediate I (niższy średniozaawansowany) | 1 semestr | Znaczne rozszerzenie zasobu słownictwa oraz poznanie bardziej złożonych struktur gramatycznych, dobre zrozumienie tekstów oraz ze słuchu. |
4 | A2 | pre-intermediate II (niższy średniozaawansowany) | 1 semestr | Dalsze rozszerzenie zasobu słownictwa oraz złożonych struktur gramatycznych, praca nad fonetyką, intonacją. |
5 | B1 | intermediate I (średniozaawansowany) | 1 semestr | Dokładniejsza analiza różnorodnych struktur gramatycznych, poszerzenie słownictwa umożliwiające w miarę płynne wypowiedzi na szeroki zakres tematów. |
6** | B1 | intermediate II (średniozaawansowany) | 1 semestr | Doskonalenie umiejętności zdobytych na poprzednim stopniu, wprowadzenie podstawowych idiomów, związków frazeologicznych. |
7** | B2 | upper-intermediate I (wyższy średniozaawansowany) | 1 semestr | Udoskonalenie wcześniej zdobytych umiejętności oraz zapoznanie słuchaczy z różnymi stylami języka pisanego poprzez różnorodne formy wypowiedzi pisemnej. |
8** | B2 | upper-intermediate II (wyższy średniozaawansowany) | 1 semestr | Dalsze doskonalenie wypowiedzi pisemnych, zwiększenie trudności tekstów słuchanych oraz swobodnej konwersacji. |
9 | C1 | advanced/post-FCE (zaawansowany) | 1-2 semestry | Kurs polecany osobom, które osiągnęły poziom upper-intermediate, ale nie chcą zdawać egzaminów Cambridge oraz dla tych, którzy zdali FCE i pragną doskonalić jęz. angielski na poziomie advanced. |
10 | C1/C2 | advanced/post-CAE (zaawansowany) | 1-2 semestry | Kurs polecany osobom, które pragną doskonalić znajomość jęz. angielskiego na poziomie zaawansowanym oraz dla tych, którzy zdali egzamin CAE. |
* – Zakończenie poszczególnych poziomów nauki uzależnione jest od tempa realizacji podręcznika przeznaczonego na dany poziom. W związku z tym ilość semestrów nauki przewidzianych na poszczególnych poziomach może być nieznacznie zwiększona lub zmniejszona.
** – Na poziomach 6-8 możliwość grup konwersacyjnych(conversation intermediate II, conversation advanced I, conversation advanced II), w których nacisk kłądzie się na rozwijanie czynnej znajomości języka w oparciu o wcześniej przyswojone wiadomości z zakresu gramatyki i słownictwa na danym poziomie.
Symbol grupy | Ilość* semestrów | Uwagi |
---|---|---|
MAT I | 2 semestry | Kurs przygotowujący do matury podstawowej |
MAT II | 2 semestry | Kurs przygotowujący do matury rozszerzonej |
FCE I | 2 semestry | Poziom upper-intermediate kursu General English z naciskiem na przygotowanie do 5 części egzaminu FCE. |
FCE II | 1-2 semestry | Dalsze rozwijanie poszczególnych umiejętności związanych z egzaminem FCE poprzez wprowadzenie testów egzaminacyjnych równolegle z kursem. |
FCE exam** | 1 semestr | Intensywne przygotowanie przed sesją egzaminacyjną na bazie testów egzaminacyjnych z poprzednich lat. |
CAE I | 2 semestry | Poziom zaawansowany (advanced) ukierunkowany na przygotowanie do egzaminu CAE oraz nacisk na poszerzenie słownictwa. |
CAE II | 1-2 semestry | Dalsze rozwijanie i pogłębianie zdobytej wiedzy; wprowadzenie testów równolegle z podręcznikiem; intensywne ćwiczenie formy wypowiedzi pisemnej. |
CAE exam** | 1 semestr | Intensywne przygotowanie testowe przed sesją egzaminacyjną. |
CPE I | 2 semestry | Kurs przeznaczony dla osób które zdały już egzamin CAE i pragną pogłębić swoją wiedzę w celu uzyskania certyfikatu Proficiency świadczącego o opanowaniu języka w stopniu zbliżonym do native-speakera. |
CPE II | 1-2 semestry | Dalsze doskonalenie precyzji wypowiedzi ustnej i pisemnej; umiejętności słuchania i czytania tekstów profesjonalnych. |
CPE exam** | 1 semestr | Intensywne przygotowanie testowe przed sesją egzaminacyjną. |
* – Ilość semestrów zależy od stopnia gotowości słuchacza do zdawania egzaminu Cambridge, na podstawie wcześniej przeprowadzonych egzaminów próbnych, tzw. mock exams.
** – Sesje egzaminacyjne Cambridge Examinations odbywają się w czerwcu i grudniu każdego roku.
Szkolenia w firmach
Nasza szkoła współpracuje z wieloma firmami na terenie Krakowa. Zajęcia mogą się odbywać zarówno na terenie firmy jak również w naszych placówkach. Kształt i profil kursu dobieramy pod kątem indywidualnych potrzeb danej firmy. Przeprowadzamy testy i rozmowy kwalifikacyjne, konsultujemy zakres i formy szkolenia.
Współpracowaliśmy między innymi z:
Common European Framework
Umiejętność | A1 | A2 | B1 | B2 | C1 | C2 |
---|---|---|---|---|---|---|
Rozumienie – Słuchanie (słucham) | Potrafię zrozumieć znane mi słowa i bardzo podstawowe wyrażenia, dotyczące mnie osobiście, mojej rodziny i bezpośredniego otoczenia, gdy tempo wypowiedzi jest wolne, a wymowa wyraźna. | Potrafię zrozumieć wyrażenia i najczęściej używane słowa, związane ze sprawami dla mnie ważnymi(np. podstawowe informacje, dotyczące mnie i mojej rodziny, zakupów, miejsca i regionu zamieszkania, zatrudnienia). Potrafię zrozumieć główny sens zawarty w krótkich, prostych komunikatach i ogłoszeniach. | Potrafię zrozumieć główne myśli zawarte w jasnej, sformułowanej w standardowej odmianie języka wypowiedzi na znane mi tematy, typowe dla domu, szkoły, czasu wolnego, itd. Potrafię zrozumieć główne wątki programów radiowych i telewizyjnych, traktujących o sprawach bieżących lub o sprawach interesujących mnie prywatnie lub zawodowo – wtedy, kiedy te informacje są podawane stosunkowo wolno i wyraźnie. | Potrafię zrozumieć dłuższe wypowiedzi i wykłady oraz nadążać za skomplikowanymi nawet wywodami – pod warunkiem, że temat jest mi w miarę znany. Rozumiem większość wiadomości telewizyjnych i programów o sprawach bieżących. Rozumiem większość filmów w standardowej odmianie języka. | Rozumiem dłuższe wypowiedzi, nawet jeśli nie są one jasno skonstruowane i kiedy związki logiczne są w nich jedynie implikowane, a nie wyrażone bezpośrednio. Bez większych trudności rozumiem programy telewizyjne i filmy. | Nie mam żadnych trudności ze zrozumieniem jakiejkolwiek wypowiedzi mówionej – słuchanej 'na żywo' czy odbieranej za pośrednictwem mediów – nawet przy szybkim tempie mówienia rodzimego użytkownika języka, pod warunkiem jednak, iż mam trochę czasu, by przyzwyczaić się do nowego akcentu. |
Rozumienie – Czytanie (czytam) | Rozumiem znane nazwy, słowa i bardzo proste zdania, np. na tablicach informacyjnych i plakatach lub w katalogach. | Potrafię czytać bardzo krótkie, proste teksty. Potrafię znaleźć konkretne, przewidywalne informacje w prostych tekstach, dotyczących życia codziennego, takich jak ogłoszenia, reklamy, prospekty, karty dań, rozkłady jazdy. Rozumiem krótkie, proste listy prywatne. | Rozumiem teksty składające się głównie ze słów najczęściej występujących, dotyczących życia codziennego lub zawodowego. Rozumiem opisy wydarzeń, uczuć i pragnień zawarte w prywatnej korespondencji. | Czytam ze zrozumieniem artykuły i reportaże dotyczące problemów współczesnego świata, w których piszący prezentują określone stanowiska i poglądy. Rozumiem współczesną prozę literacką. | Rozumiem długie i złożone teksty informacyjne i literackie, dostrzegając i doceniając ich zróżnicowanie pod względem stylu. Rozumiem artykuły specjalistyczne i dłuższe instrukcje techniczne, nawet te nie związane z moją dziedziną. | Rozumiem z łatwością praktycznie wszystkie formy języka pisanego, włączając w to abstrakcyjnie lub językowo skomplikowane teksty, takie jak podręczniki, artykuły specjalistyczne i dzieła literackie |
Mówienie -Produkcja (opowiadam) | Potrafię używać prostych wyrażeń i zdań, aby opisać miejsce, gdzie mieszkam oraz ludzi, których znam. | Potrafię posłużyć się ciągiem wyrażeń i zdań, by w prosty sposób opisać swoją rodzinę, innych ludzi, warunki życia, swoje wykształcenie, swoją obecną i poprzednią pracę. | Potrafię łączyć wyrażenia w prosty sposób, by opisywać przeżycia i zdarzenia, a także swoje marzenia, nadzieje i ambicje. Potrafię krótko uzasadnić i objaśnić własne poglądy i plany. Potrafię relacjonować wydarzenia i opowiadać przebieg akcji książek czy filmów, opisując własne reakcje i wrażenia. | Potrafię formułować przejrzyste, rozbudowane wypowiedzi na różne tematy związane z dziedzinami, które mnie interesują. Potrafię wyjaśnić swój punkt widzenia w danej kwestii oraz podać argumenty za i przeciw względem możliwych rozwiązań. | Potrafię formułować przejrzyste i szczegółowe wypowiedzi, dotyczące skomplikowanych zagadnień, rozwijać w nich wybrane podtematy lub kwestie i kończyć je odpowiednia konkluzją. | Potrafię przedstawić płynny, klarowny wywód lub opis sformułowany w stylu właściwym dla danego kontekstu, w sposób logiczny i skuteczny, ułatwiający odbiorcy odnotowanie i zapamiętanie najważniejszych najważniejszych kwestii. |
Pisanie | Potrafię napisać krótki, prosty tekst na widokówce, np. z pozdrowieniami z wakacji. Potrafię wypełnić formularze(np. w hotelu) z danymi osobowymi, takimi jak nazwisko, adres, obywatelstwo. | Potrafię pisać krótkie i proste notatki lub wiadomości wynikające z doraźnych potrzeb. Potrafię napisać bardzo prosty list prywatny na przykład dziękując komuś za coś. | Potrafię pisać proste teksty na znane mi lub związane z moimi zainteresowaniami tematy. Potrafię pisać prywatne listy, opisując swoje przeżycia i wrażenia. | Potrafię pisać zrozumiałe, szczegółowe teksty na dowolne tematy związane z moimi zainteresowaniami. Potrafię napisać rozprawkę lub opracowanie, przekazując informacje lub rozważając argumenty za i przeciw. Potrafię pisać listy, podkreślając znaczenie, jakie mają dla mnie dane wydarzenia i przeżycia. | Potrafię się wypowiadać w zrozumiałych i dobrze zbudowanych tekstach, dosyć szeroko przedstawiając swój punkt widzenia. Potrafię pisać o złożonych zagadnieniach w prywatnym liście, w rozprawce, czy opracowaniu, podkreślając kwestie, które uważam za najistotniejsze. Potrafię dostosować styl tekstu do potencjalnego czytelnika. | Potrafię pisać płynnie, zrozumiałe teksty, stosując odpowiedni w danym przypadku styl. Potrafię pisać o złożonych zagadnieniach w listach, opracowaniach lub artykułach, prezentując poruszane problemy logicznie i skutecznie, tak by ułatwić odbiorcy zrozumienie i zapamiętanie najważniejszych kwestii. Potrafię pisać streszczenia i recenzje prac specjalistycznych i utworów literackich. |